Otomobil teknolojileri her geçen yıl yeni çıkan marka ve modelleriyle başımızı döndürüyor. Bütçenize göre konforlu, rahat kullanımlı ve şahsınıza münhasır özellikleriyle beğendiğiniz modeller elbette olacaktır. Son yıllarda araba alacakların önem verdiği hususların başında aracın otomatik vites mi yoksa düz vites özelliklerine sahip olacağı gelmektedir. Otomatik vites arabalar manuel vites araçlarla kıyas yapıldığında olumsuz olan çok az teknik özelliği son yıllarda yenilenen teknolojisi ile artı notlar almakta ve kullanıcılar arasında otomatik vites araçlar daha çok tercih edilir hale gelmektedir.
Otomatik vites araba evvela kolay kullanım demektir. Vites değişiminde zorlanacağını düşünen pek çok insan otomatik vitesli bir araçta bu kaygısını üzerinden atmaktadır. Otomatik vitesli arabaların kullanım kolaylığının yanı sıra konforlu ve keyifli bir sürüş sunar. Vites değişimlerini araç kendisi yaptığı için sürücüler özellikle trafik yoğunluğunun çok olduğu büyük şehirlerde daha çok tercih ederler. Sürücüler bu yoğun trafikte rahat eder ve konforları da artar. Otomatik vitesli araç sürücüsü sol ayağını kullanmaz ve sadece sağ ayağını kullanır. Sağ ayak ise gaz pedalı ve fren pedalı üzerinde kullanılır. Otomatik vites arabalarda temel olarak vites kolunun üzerinde p, r, n ve d konumları bulunmaktadır. Araç park edileceği zaman p konumu kullanılmalıdır. Aracın geri gitmesi için r konumu yani reverse konumunda olması gerekmektedir. N konumu, nötr demek ise aracın boşta olmasını sağlar, otomatik vites arabalar için http://honda.com.tr/otomobil/yeni-cr-v/fiyat D pozisyonu ise drive demek olup aracın hareket halinde vites değişimlerini otomatik olarak ayarladığı konumdur. Araç hızına yüküne veya yol durumuna göre d pozisyonunda iken vitesi modele göre de değişebilir fakat bir den altıya kadar otomatik olarak alabilir. Vites kolunun üzerinde bulunan düğme ise aracın özellikle park ve geri pozisyonlarında vites konumunu değiştirmek için kullanılır. N ve d konumlarında vites kolu üzerinde bulunan düğmeye basılmaz. Ve yapılmayacak durumlardan biri de; aracın vitesi d konumunda iken p veya r konuna kesinlikle getirilmemesidir. Araç ilerlemeye başladığında konumu d’dir ve otomatik vitesli arabalar kendini birinci vitese ayarlar. Hız arttıkça uygun olan vitese artırmaktadır. Araç yavaşladıkça da vites otomatik olarak vitesi düşürür. Doğru takip mesafesini kontrol ediyorsanız, çok fazla fren gaz ikilisini kullanmazsınız. Bu da konforlu bir sürüş demektir. Otomatik vitestli arabalarda debriyaj yoktur. Sol ayak boştadır ve gaza basmasanız bile sağ ayağınızı frenden çekince aracınız ilerleyecektir. Yoğun trafikte çok hafif gaza basarak da konforlu sürüşü elde edersiniz. Otomatik vitesli arabalar kolay kullanımı, dur kalkın çok yapıldığı yoğun trafikteki sarsıntısının çok az olması ve rahatlığıyla pek çok insanın konforlu sürüş için tercih ettiği araçlardır. Yakıt tüketimin çok olması teknolojisinde yapılan yeniliklerle düz vites araçlara nazaran daha az olduğu için de tercih sebebidir.
Otomatik vites araba evvela kolay kullanım demektir. Vites değişiminde zorlanacağını düşünen pek çok insan otomatik vitesli bir araçta bu kaygısını üzerinden atmaktadır. Otomatik vitesli arabaların kullanım kolaylığının yanı sıra konforlu ve keyifli bir sürüş sunar. Vites değişimlerini araç kendisi yaptığı için sürücüler özellikle trafik yoğunluğunun çok olduğu büyük şehirlerde daha çok tercih ederler. Sürücüler bu yoğun trafikte rahat eder ve konforları da artar. Otomatik vitesli araç sürücüsü sol ayağını kullanmaz ve sadece sağ ayağını kullanır. Sağ ayak ise gaz pedalı ve fren pedalı üzerinde kullanılır. Otomatik vites arabalarda temel olarak vites kolunun üzerinde p, r, n ve d konumları bulunmaktadır. Araç park edileceği zaman p konumu kullanılmalıdır. Aracın geri gitmesi için r konumu yani reverse konumunda olması gerekmektedir. N konumu, nötr demek ise aracın boşta olmasını sağlar, otomatik vites arabalar için http://honda.com.tr/otomobil/yeni-cr-v/fiyat D pozisyonu ise drive demek olup aracın hareket halinde vites değişimlerini otomatik olarak ayarladığı konumdur. Araç hızına yüküne veya yol durumuna göre d pozisyonunda iken vitesi modele göre de değişebilir fakat bir den altıya kadar otomatik olarak alabilir. Vites kolunun üzerinde bulunan düğme ise aracın özellikle park ve geri pozisyonlarında vites konumunu değiştirmek için kullanılır. N ve d konumlarında vites kolu üzerinde bulunan düğmeye basılmaz. Ve yapılmayacak durumlardan biri de; aracın vitesi d konumunda iken p veya r konuna kesinlikle getirilmemesidir. Araç ilerlemeye başladığında konumu d’dir ve otomatik vitesli arabalar kendini birinci vitese ayarlar. Hız arttıkça uygun olan vitese artırmaktadır. Araç yavaşladıkça da vites otomatik olarak vitesi düşürür. Doğru takip mesafesini kontrol ediyorsanız, çok fazla fren gaz ikilisini kullanmazsınız. Bu da konforlu bir sürüş demektir. Otomatik vitestli arabalarda debriyaj yoktur. Sol ayak boştadır ve gaza basmasanız bile sağ ayağınızı frenden çekince aracınız ilerleyecektir. Yoğun trafikte çok hafif gaza basarak da konforlu sürüşü elde edersiniz. Otomatik vitesli arabalar kolay kullanımı, dur kalkın çok yapıldığı yoğun trafikteki sarsıntısının çok az olması ve rahatlığıyla pek çok insanın konforlu sürüş için tercih ettiği araçlardır. Yakıt tüketimin çok olması teknolojisinde yapılan yeniliklerle düz vites araçlara nazaran daha az olduğu için de tercih sebebidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder